سلامتی

عادت های سلامتی

سلامتی

عادت های سلامتی

  • ۰
  • ۰

آیا می دانستید که 75 درصد از هر وعده غذایی برای ساختن مغز کودک شما صرف می شود؟ یا اینکه بیش از 80 درصد از مغز کودک شما در سن 3 سالگی تشکیل می شود؟

با هر در آغوش گرفتن و هر بوسه، با هر وعده غذایی و بازی که انجام می دهید، به ساختن مغز کودکتان کمک می کنید.ابزارهای تصادفی فریلنسرها

نوزاد تازه متولد شده

راه هایی را برای کودک خود فراهم کنید که بتواند شما را ببیند، بشنود، آزادانه حرکت کند و شما را لمس کند. شما باید ببینید که دست‌ها و پاهای کودکتان به‌صورت جدا از هم حرکت می‌کنند. به تدریج کودک شما یاد می گیرد که چگونه حرکات خود را کنترل کند.

به چشمان کودک خود نگاه کنید و در پاسخ به لبخند او لبخند بزنید. باید ببینید که کودکتان به حالات، حرکات و ژست های صورت شما واکنش مثبت نشان می دهد.

با کودک خود با لحن ملایم و "حرف بچه" صحبت کنید. هم پدر، هم مادر و هم سایر مراقبین باید با نوزاد ارتباط برقرار کنند. متوجه خواهید شد که او می تواند بشنود و به زودی شروع به حفظ و کپی کردن کلمات شما خواهد کرد.

به آرامی صدای خود را تغییر دهید. آهسته تر/سریع تر، بالاتر/پایین تر یا ساکت تر/بلندتر کنید. شما باید واکنش های صورت و بدن کودک خود را مشاهده کنید و متوجه تعامل او با شما شوید.

کودک 1-6 ماهه

راه هایی را برای فرزندتان فراهم کنید که بتواند شما را ببیند، بشنود، احساس کند، آزادانه حرکت کند و شما را لمس کند. کودک شما کم کم با شما اعتماد می کند.

به آرامی چیزهای رنگارنگ را حرکت دهید تا فرزندتان ببیند و به آنها برسد. یک اسباب بازی ساده و خانگی، مانند جغجغه، می تواند با صداهایی که تولید می کند، توجه کودک شما را جلب کند.

با فرزندتان لبخند بزنید و بخندید. به زودی باید در عوض لبخند کودک خود را ببینید.

با فرزندتان صحبت کنید و صداها یا حرکات او را کپی کنید. باید ببینید که او به آرامی روی صورت شما تمرکز می کند و در عوض سعی می کند از شما تقلید کند.ابزارهای لازم فریلنسرها

  • ۰۱/۰۸/۱۶
  • shakiba sdd

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی